Project Beter eten – week 4

Afgelopen week kreeg ik voor het eerst commentaar op hoe ik dit Project doe. Dat was wel even gek. Want vanaf het begin heb ik met klem aangegeven dat dit wat mij betreft geen dieet is, maar mijn manier van weer letten op wat ik eet. Ik laat het je wel zien, maar ik geef nergens calorieën van. Bewust niet. Maar goed, iets ‘out in the open’ doen betekent ook incasseren. Het hoort er (blijkbaar) bij. Maar nog even voor de zekerheid dus. Laat je inspireren, doe er mee wat je wilt, maar ik pretendeer nergens dat mijn manier de beste/enige/etc manier is.

Eerste mijlpaal

Hoe dan ook. Week vier dus. Back on track na een paar dagen minder gezond afgelopen weekend. Het helpt dat we ook met ons gezin weer terug in de regelmaat zitten. Het helpt enórm dat ik deze week amper etentjes heb (oh help jongens, volgende week wordt een slagveld …). Dus is het eigenlijk heel prima gegaan. Dat is ook wel weer fijn. Dat ik nu al vier weken eigenlijk niet meer automatisch een wijntje inschenk als ik sta te koken is een van de grootste winstpunten. Dat was echt m’n zwakte.

Is het het waard?

Ook dat ik écht meer nadenk over wat ik in m’n mond steek. Als ik iets lekkers wil moet het dan ook wel de moeite waar zijn (nadeel is dus wel dat mijn voorraad Lakrids slinkt, want dat is toch wel mijn ‘go to’ snoepje deze weken). Slotsom na vier weken: ik heb het eerste doel van mijn plan behaald en daar heb ik echt súper blij mee. Had niet verwacht dat het zó snel zou gaan. Op naar doel 2!

#FML

Maar goed, eerst dus volgende week doorkomen. Misschien moet ik maar een weekje overslaan van verslag doen van wat ik eet, hahaha. Maandagmiddag heb ik een boekpresentatie met mijn favoriete Ketel One bloody mary’s, “nee, doe mij maar water” en daarna een awardfeestje van de tofste plekken in Amsterdam “nee hoor, ik hoef niks te eten..” Dinsdag uit eten op een boot met een toffe chef, donderdag een persopening van een restaurant en vrijdag een perslunch in een sterrenrestaurant. Ik weet het. Fck my life.

Maar het wordt absoluut een uitdaging qua opletten. En dat is waarschijnlijk nog een understatement. Hoe dat gaat aflopen of dat ik jullie over 2 weken weer spreek? 😉 Je komt er vanzelf achter als je me blijft volgen!

 

Eetdagboek week 4

maandag 27 augustus

ontbijt: half hangop/half yoghurt, schepje vijgenjam, 40g muesli & 1 verse vijg + 2 cappuccino
lunch: 80g sla met halve komkommer, 50g kipfilet, 1 verse vijg & beetje feta. Citroensap/beetje olie
tussendoor: 1,5 bitterkoekje
diner: zelfgemaakte saoto soep met gekookt ei, gekookte rijst, aardappelsticks & kroepoek - recept vind je hier
tussendoor: 2 Lakrids

dinsdag 28 augustus (wakker om stupido’clock)

ontbijt: 2 cappuccino, 2 crackers (eentje met kaas, eentje met hangop en vijgenjam)
tussendoor: smoothie met banaan, spinazie, kiwi & amandelmelk
lunch: kom saoto soep (restje van gisteravond) & handje kroepoek
tussendoor; cracker met kaas + 2 Lakrids
diner: gegrilde kip met mix van boontjes/sugarsnap/paprika/courgette & rijst

woensdag 29 augustus

ontbijt: 5 spinazie/banaanpannenkoekjes met fruit & lepel hangop & cappuccino
lunch: restjes groente van gisteren met rijst & bonen
tussendoor: appel met pindakaas & handje noten
diner: salade van komkommer/paprika/tomaat/feta Daarna ovenfrietjes met ½ el mayo & gebakken makreel en doperwtjes (zie foto hierboven)

donderdag 30 augustus

ontbijt: granen met wortelsap, specerijen, gedroogd fruit, kokos & walnotencrunch (zie foto hierboven) + cappuccino
lunch: salade bowl met vega burgertjes & bieten hummus en flesje Kombucha bij SLA
diner: 3 boterhammen, eentje met paddenstoelen, eentje met vleeswaren, eentje met vijgenjam + beker optimel

 

vrijdag 31 augustus

ontbijt: cracker vijgenjam, cappuccino, toast met roerei, 2 zwarte koffie met suiker, gemberthee
lunch: boterham met plakje vleeswaren, zwarte koffie met suiker
tussendoor: pint cider & 65g nootjes en cräcker met brie (te laat ontbijten en niet genoeg lunchen = niet slim)
diner: (BBQ vd BSO) 3 mini sateetjes, 1 broodje hamburger, stokbrood met kruidenboter (altijd teveel van dat spul) en 3 miniglaasjes witte wijn. Toe een bolletje chocoladeijs

zaterdag 1 september

ontbijt: 1 boterham, gebakken ei, champignons, klein plakje bacon + cappuccino
lunch: 2 Duitse broodjes met vleeswaren
diner/borrel: kaasbitterballen uit de oven, stukjes brie, paar chipjes, paar olijfjes & 2 GT’s (zie foto hierboven)

zondag 2 september (vegan dagje met dochter)

ontbijt: halve portie carrotcakepap (dat spult vúlt!) & 2 cappuccino’s met havermelk
lunch: tuinbonen & doperwtensoep (zie foto hierboven - recept vind je hier) en een duits broodje met een beetje olijfolie
Tussendoor: cappuccino, spa rood, glas witte wijn (aan het strand)
diner: vegan sushibowl (zelfgemaakt) van bloemkoolrijst met paddenstoelen, komkommer, gebakken tofu, paprika & avocado

Reacties, opmerkingen, support

Reacties, opmerkingen en/of support; het is - indien respectvol - nog steeds welkom. Je kunt het onder dit artikel kwijt! Volgende week een nieuwe update! Eerdere updates lees je hier