Project beter eten - week 3

Een week met een paar mindere momenten. In het begin van de week gaat het eigenlijk nog wel prima. Zelfs tijdens een zakelijke lunch kan ik prima gezondere keuzes maken, ik eet keurig een boerenomelet met groente, geen ladingen gesmolten kaas erover (zie foto linksboven) Ik fiets me 3 slagen in de rondte door Amsterdam (goed voor de kilometers!) en zelfs een zakelijk succes wordt níet gevierd met wijn of champagne.

Maar vrijdag heb ik een borrel op een foodfestival. En ja, op lege maag twee wijntjes is daarna zin in friet. Ik gun het mezelf. Dit traject is een lange termijn project en niet instant successen. En bij mijn leven horen ook gunmomenten. Dit is er eentje van. Ik deel mijn puntzak friet uit voorzorg, maar geniet van ieder frietje! Ook de schotel met chorizo (zie foto rechtsboven) deel ik, net als de nacho's met pulled pork.

Pizza time!

Zo gaat het ook zaterdag. Op het menu stond eigenlijk een salade met gegrild kippetje. Het werd borrelen met rumcocktails en een pizza op de bank, tijdens een Netflix marathon. Normaliter hadden we dan twee pizza’s besteld, nu deelden we er eentje. Net als dat we het voorgerecht deelde. En oh wat was die pizza lekker zeg. Heerlijk!

Fietsen dan maar

Zondag als tegenprestatie dan wel even een flink stuk fietsen. Hoewel alles in mij riep om een dagje lekker niks doen. Ach ja, ondanks de twee dagen wat minder gezond eten maak ik dan toch wel betere keuzes dan voorheen (van alles de helft) en heb ik wel constant in mijn achterhoofd dat wat ik zondig het dan ook wel waard moet zijn. Kortom, als je het doet doe het dan goed en geniet ervan!

Vanavond eten we dan alsnog die salade met gegrilde kippetje. Wel met nog een klein glaasje wijn erbij, om het einde van de vakantie te vieren. Vanaf morgen weer strak in het gareel! En ondanks alles ben ik qua kilo's wat mij betreft nog steeds op schema. Dat is ook prettig!

Hoe gaan jullie om met minder sterke dagen?  Laat je het me weten in de comments?

Eetdagboek week 3

Maandag 20 augustus  
Ontbijt:  boterham met kaas + kop gemberthee
Lunch: 1 wit bolletje met hotdog, ketchup/mosterd/uitjes
restjes van de koekjes die ik ’s morgen had gebakken
Tussendoor: cracker met smeerkaas en bakje salade
Diner: 2 opscheplepels gebakken aardappeltjes + salade & spinazie & peultjes
blokje chocoladetaart

Dinsdag 21 augustus  15km gefietst
Ontbijt: 2 crackers, eentje met smeerkaas, eentje met ei en cappuccino
Tussendoor: gemberthee + chocolaatje & bruiswater + amandelen & rozijnen
Lunch: boerenomelet + 2 boterhammen en 1x cola zero + 1x koffie met half zakje suiker & klein stukje noga
Tussendoor: 1 handje naturel Tortilla’s
Diner: salade  tomaat/paprika en 250g gekookte pasta met tomatensaus & 5g Parmezaanse kaas
Tussendoor: 2 Lakrids balletjes & 1 mini milky way

Woensdag 22 augustus - 5km gefietst
Ontbijt: cappuccino + walnotenbroodje met kaas
Tussendoor: cappuccino met volle melk
Late lunch: pasta met zeevruchten, venkel & courgette
Tussendoor: Cola Zero, 1 glas witte wijn & 35g bananenchips (afwegen helpt voor minder gedachtenloos snaaien)
Diner: rozijnencarré met kaas & beker karnemelk

Donderdag 23 augustus
Ontbijt: 2 crackers, kaas & jam en cappuccino
Tussendoor: zwarte koffie en een cappuccino buitenshuis, incl de koekjes 😉
Lunch: Mezze schotel bij Libanais Comptoir, oa hummus, tabouleh, falafel + platbrood
grote appel, gember & munt limo
Tussendoor: handje bananenchips
Diner: gehaktballetjes, tomaatjes, boontjes en beetje pasta met kaas, ½ glaasje wijn

Vrijdag 24 augustus
Ontbijt: cracker met kaas & 2 cappuccino
Lunch: pantosti ham & kaas
Diner (Rrrollend Leiden foodfestival)
chorizo vd BBQ met brood ½ portie (zie foto rechtsboven), nacho’s met alles erop ¼ portie
patatje met mayo 2/3 portie en 2 glazen wijn

Zaterdag 25 augustus
Ontbijt: halve bagel met ¼ avocado en 1 plakje zalm en cappuccino
Lunch: 1 wit broodje met hollandse garnalen & 1 koude pannenkoek met stroop
Borreltijd: 2 rumcocktails + 1 biertje, handje gezouten noten & bananenchips
Diner: ½ pizza met Sardijnse worst & ½ portie antipasti en mini milky way als toetje 😉

Zondag - 15 km gefietst
Laat ontbijt: duits broodje met kaas& cappuccino
Lunch: salade met kip & boterham met pindakaas
Tussendoor: bitterkoekje (vers gebakken, probeer dat maar eens te weerstaan)
Diner: rest van de salade en glas wijn

Het recept van de maaltijdsalade die je hierboven op de foto ziet vind je hier